Maximizing Students’ Output: Exploiting and Supplementing Course Book


To become fluent and confident users of English, students need to use the language to satisfy communicative needs. As teachers of English as a foreign language, we know the importance of engaging our students in classroom activities which give them an opportunity to communicate for real purposes.
To this effect, course books are very useful sources to both teachers and learners. However, if on the one side their potential is often under-exploited, on the other side they tend to use the same type of tasks throughout the course, possibly causing students’ disengagement.
So how can we recycle course book materials to consolidate and further develop students’ linguistic competence? How can we adapt course book sequences and vary practice activities to keep students motivated and at the same time best address their needs and maximize their output?

Einladung und Anmeldung (ca. 378 KB)

1 Tag, 12.11.2016,
Samstag, 10:00 - 17:00 Uhr
1 Termin(e)
Rosanna Maccarone
734005
Volkshochschule Hanau, Ulanenplatz 4, 63452 Hanau
Seminarentgelt:
35,00


 



    1. Aus der Rubrik Aktuelles:

    2. Digitale Infrastrukturen und die Dimensionen der Nachhaltigkeit


      Panelreihe und Webinar zu ökologischer, ökonomischer und sozialer Nachhaltigkeit digitaler Technologien am 14.+15. November in Frankfurt a.M.     (...)
      weiter

       
    3. Sommerfest zum 100jährigen vhs-Jubiläum im hvv-Garten

      Etwa 100 Gäste aus Erwachsenenbildung, Wissenschaft, Medien und Politik versammelten sich am 22. August im Garten der Geschäftsstelle des Hessischen Volkshochschulverbandes.
      Anlass war das 100jährige Jubiläum (...)
      weiter

       
    4. Der neue offizielle Werbespot der Volkshochschulen

      Der neue 90-Sekunden-Image- und -Werbefilm der Volkshochschulen für die Verwendung auf Webseiten und in Social-Media-Kanälen. (...) weiter