Maximizing Students’ Output: Exploiting and Supplementing Course Book


To become fluent and confident users of English, students need to use the language to satisfy communicative needs. As teachers of English as a foreign language, we know the importance of engaging our students in classroom activities which give them an opportunity to communicate for real purposes.
To this effect, course books are very useful sources to both teachers and learners. However, if on the one side their potential is often under-exploited, on the other side they tend to use the same type of tasks throughout the course, possibly causing students’ disengagement.
So how can we recycle course book materials to consolidate and further develop students’ linguistic competence? How can we adapt course book sequences and vary practice activities to keep students motivated and at the same time best address their needs and maximize their output?

Einladung und Anmeldung (ca. 378 KB)

1 Tag, 12.11.2016,
Samstag, 10:00 - 17:00 Uhr
1 Termin(e)
Rosanna Maccarone
734005
Volkshochschule Hanau, Ulanenplatz 4, 63452 Hanau
Seminarentgelt:
35,00


 



    1. Aus der Rubrik Aktuelles:

    2. Die Weimarer Erklärung

      zusammenleben. zusammenhalten. Die Mitgliederversammlung des Deutschen Volkshochschul-Verbandes verabschiedete am 8. Mai (...) weiter

       
    3. Livestream: „Renaissance der politischen Bildung“

      Gibt es eine Renaissance der politischen Bildung? Diese Frage diskutierten eine Redakteurin und ein Autor der Hessischen Blätter für Volksbildung sowie Praktiker*innen und Gäste aus den hessischen Volkshochschulen am 28. März. Ort war die Geschäftsstelle des (...) weiter

       
    4. Geschäftsbericht 2018

      Der Geschäftsbericht 2018 des Hessischen Volkshochschulverbandes steht ab sofort online zur Verfügung. Dieser informiert über Entwicklungen des Verbandes im Jahr 2018 (...) weiter

       
    5. Broschüre: Bildungsurlaub 2019

      Die Volkshochschulen in Hessen haben dieses Jahr wieder über 700 Kurse zum Bildungsurlaub im Programm. (...) weiter