Maximizing Students’ Output: Exploiting and Supplementing Course Book


To become fluent and confident users of English, students need to use the language to satisfy communicative needs. As teachers of English as a foreign language, we know the importance of engaging our students in classroom activities which give them an opportunity to communicate for real purposes.
To this effect, course books are very useful sources to both teachers and learners. However, if on the one side their potential is often under-exploited, on the other side they tend to use the same type of tasks throughout the course, possibly causing students’ disengagement.
So how can we recycle course book materials to consolidate and further develop students’ linguistic competence? How can we adapt course book sequences and vary practice activities to keep students motivated and at the same time best address their needs and maximize their output?

Einladung und Anmeldung (ca. 378 KB)

1 Tag, 12.11.2016,
Samstag, 10:00 - 17:00 Uhr
1 Termin(e)
Rosanna Maccarone
734005
Volkshochschule Hanau, Ulanenplatz 4, 63452 Hanau
Seminarentgelt:
35,00


 



    1. Aus der Rubrik Aktuelles:

    2. Aktuelle Besetzung in der Geschäftsstelle

      Aufgrund der aktuellen Lage in Sachen Corona-Virus gibt es in der Geschäftsstelle in der Winterbachstraße aktuell nur (...) weiter

       
    3. Keine Präsenzveranstaltungen und Prüfungen ab Montag, 16. März 2020!

      Aufgrund der außerordentlichen Pandemie-Situation müssen alle Präsenzveranstaltungen inklusive Sprachprüfungen ab Montag, (...) weiter

       
    4. Veranstaltungsreihe Smart Democracy

      Die Veranstaltungsreihe Smart Democracy soll Volkshochschulen dabei unterstützen, unterschiedliche Themen aus dem Bereich (...) weiter